سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]
نکات مهم مشاوره ازدواج

شما نیز مانند همسر تان دارای حساسیت هایی هستید. همه ما خاطراتی را در ناخودآگاه مان سرکوب کرده ایم که هنگام تحریک برای ما یادآوری می شوند. بنابراین، باید از چیزهایی که ما را آشفته، ناراحت یا خشمگین می کنند، آگاه باشیم. ممکن است چیزی در مورد همسر ما وجود داشته باشد که ما آن را دوست نداریم، برخی از عادت های آنهاست که ما را تحریک و عصبانی می کند درنتیجه مانع از ارتباط صحیح ما با همسر می‌شود.بسیار مهم است با ملایمت با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید روابط زناشویی خود را سر زنده و شاد نگه داشته و یک ازدواج موفق را تجربه کنید. بنابراین قبل از اینکه بتوانید شریک زندگی خود را بشناسید، باید خودتان را بشناسید. کارل یونگ، روانشناس مشهور گفته است: “همه چیزهایی که باعث عصبانیت و رنجش ما نسبت به دیگران می‌شود، باعث درک و شناخت خودمان می شوند”. به عبارت دیگر، حساسیت های ما، معلمان ما هستند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:32 عصر     |     () نظر

هر کسی حساسیت هایی دارد و شخصیت اش به گونه ای شکل گرفته که وقتی حرفی می زند و یا کاری انجام می دهد، آن را نشان می دهد. این‌ها همه به خاطر تجربیات دوران کودکی تا بزرگ‌سالی است که شما در زندگی داشته‌اید. بنابراین واکنش نسبت به چنین عواملی غیرقابل‌کنترل است. درنتیجه برای ایجاد یک پیوند قوی و داشتن مهارت ارتباط صحیح با همسر باید از “دکمه‌های” حساس همسرتان آگاه باشید تا از طرف شما واکنش منفی ایجاد نکند.
همه ما بسیاری از انواع این حساسیت ها را داریم که از آن‌ها آگاهی نداریم. انواع این حساسیت ها شامل: حساسیت به خشم و پرخاشگری، حساسیت به احترام و ادب، حساسیت به نا امیدی ، حساسیت به ارزش ها، و حساسیت به ضعف و سستی هستند که شما باید از عواقب آن‌ها اجتناب کنید. این حساسیت ها باعث می‌شود تا خاطرات گذشته دوباره زنده شده و موجب واکنش احساسی منفی در درون ما شود. شما مسئول این حساسیت های منفی نیستید، اما مطمئناً خاطرات سرکوب‌شده و احساسات همسرتان را باز می‌گردانید و آن‌ها را برایش زنده می‌کنید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:31 عصر     |     () نظر