سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]
نکات مهم مشاوره ازدواج

عدم توانایی برای ارتباط برقرار کردن به شیوه های سالم، در واقع بنیان بسیاری از مشکلات در رابطه هاست. دعواها و مشاجره ها در هر ارتباطی رخ می دهند اما با یادگیری رابطه برقرار کردن و با روشن کردن موقعیت ها، شما می توانید دعوا را به یک بحث سازنده تبدیل کنید.ارتباط مهارتی است که مستلزم تلاش آگاهانه است.آنچه که از نظر شما کاملا روشن و واضح به نظر می رسد ممکن است برای فرد مقابل شما به درستی قابل درک نباشد. این مهم است که شما انچه که در ذهنتان است بتوانید بگویید نسبت به اینکه از فرد مقابل انتظار داشته باشید از روی حالات شما و یا زبان بدنتان ذهن شما را بخواند.چرا که محتملا خواندن ذهن از روی رفتار و حالات منجر به سوء تعبیر می‌شود.تجزیه و تحلیل روش هایی که شما و فرد مقابلتان برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنید، بینش به سوء تعبیرها و عدم درک ها به شما می دهد. یک درمانگر می تواند شما را به اشکال عملکردی ارتباط راهنمایی کند که این عدم درک مقابل و سوء تعبیرها را تا حد زیادی کاهش می دهد.یادگیری روش های جدید برای ارتباط برقرار کردن ممکن است در وهله ی اول غیر طبیعی جلوه کند اما به مرور به شما و فرد مقابلتان کمک خواهد کرد تا همدیگر را حمایت کرده و رشد دهید.برخی از تکنیک های مشاوره زوجین یک رویکرد روانشناختی پویا برای درمان بکار می گیرند.هدف روشن کردن ریشه های ناهشیار مسائل و مشکلات است، خواه این مشکل مربوط به یکی از طرفین رابطه باشد و یا هر دو. این نوع از مشاوره زوجین غالبا زمانی که الگوهای غیر عقلانی از عکس العمل وجود دارد، مناسب تر هستند.اعتقاد مشاور تکنیک روانشناسی پویا بر این است که حوادث مهم زندگی و تجارب دوره کودکی تمایلات رفتاری افراد را شکل می دهند.چنین تجاربی ممکن است یک نیاز تامین نشده یا دید مخدوشی از واقعیت را ایجاد کنند که منجر به رفتار نامتعادل و مشکل دار می شود. بینش به این حوادث برای تغییر ادراکات و الگوهای عملکردی رفتار بکار می رود.موقعیت هایی مانند سوء استفاده جنسی از کودک یا یک والدین نامناسب می‌تواند منجر به انتظارات غیرمعقول از یک رابطه شود. انتظارات غیر منطقی گاها منجر به عدم اعتماد غیر منطقی یا حسادت می شوند.در طی مشاوره زوجین، درمانگر تجارب عمده گذشته را به منظور تغییر انتظارات نادرست و روشن کردن واکنش های غیر منطقی به حوادث کنونی بررسی و کشف می کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:43 عصر     |     () نظر

دعوا بخشی از ارتباط است. این به این علت است که دو فرد کاملا یکسان نیستند، شما دیدگاه یکسانی نسبت به جهان نخواهید داشت. به همین دلیل است که ما زوج های متفاوت زیادی میبینیم و بر همین اساس هم تکنیک های مشاوره ازدواج متفاوتی وجود دارند.مشاوره زوج ها، در صورتی که دعوای بین زوجین به یک تهدید جدی برای رابطه تبدیل می شود، ابزار مهمی است. وجود دعواهای گهگاه احتمالا در رابطه بلامانع است اما اگر این دعوا کم کم به کل زمان رابطه تسری پیدا می کنند، این منبعی از استرس و ناخوشایندی خواهد بود.اینکه در رابطه همیشه از دعوا پرهیز شود ، تقریبا غیر ممکن است چرا که دو فرد دقیقا مثل هم نیستند، بنابراین یادگیری این که چگونه با این دعواها باید مواجهه کرد، بخش جدایی ناپذیر از یک رابطه سالم است.ارتباطات عملکردی منجر به درک بهتری بین شما و فرد مقابلتان است و ادراک این نکته ی کلیدی برای رابطه و پیوند موفق لازم است. معرفی گونه های مختلف از مشاوره و درمان به شما کمک می کند تا بدانید کدام نوع از مشاوره ازدواج برای شما بهتر است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:41 عصر     |     () نظر

دعوا بخشی از ارتباط است. این به این علت است که دو فرد کاملا یکسان نیستند، شما دیدگاه یکسانی نسبت به جهان نخواهید داشت. به همین دلیل است که ما زوج های متفاوت زیادی میبینیم و بر همین اساس هم تکنیک های مشاوره ازدواج متفاوتی وجود دارندمشاوره زوج ها، در صورتی که دعوای بین زوجین به یک تهدید جدی برای رابطه تبدیل می شود، ابزار مهمی است. وجود دعواهای گهگاه احتمالا در رابطه بلامانع است اما اگر این دعوا کم کم به کل زمان رابطه تسری پیدا می کنند، این منبعی از استرس و ناخوشایندی خواهد بود.اینکه در رابطه همیشه از دعوا پرهیز شود ، تقریبا غیر ممکن است چرا که دو فرد دقیقا مثل هم نیستند، بنابراین یادگیری این که چگونه با این دعواها باید مواجهه کرد، بخش جدایی ناپذیر از یک رابطه سالم است.ارتباطات عملکردی منجر به درک بهتری بین شما و فرد مقابلتان است و ادراک این نکته ی کلیدی برای رابطه و پیوند موفق لازم است. معرفی گونه های مختلف از مشاوره و درمان به شما کمک می کند تا بدانید کدام نوع از مشاوره ازدواج برای شما بهتر است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:38 عصر     |     () نظر

در نهایت مهم نیست چقدر از شما انتقاد و عیب جویی می‌شود یا اینکه همسر چقدر شما را مسئول خراب شدن رابطه می داند، شما نیازی به پائین آوردن سطح و شأن خود ندارید. شما بهترین خود باشید، زیرا زمانی که یکی از زوج منطقی باشد، دیگری هم تلاش می کند تا رفتار خود را بهتر کند. علاوه بر این، اگر شما تلافی کنید یا واکنش نشان دهید، اذیت می شوید و احساس درماندگی به شما دست می دهد. همان‌طور که مارک تواین گفته است خشم اسیدی است که بیشتر به ظرفی که در آن ذخیره شده آسیب می‌رساندکه زوج با تیپ شخصیتی و طرز فکر متفاوت در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا بقیه زندگی خود را با هم سپری کنند، طبیعی است که دعوا و اختلاف با همسر اتفاق بیفتد. اما مهم طرز برخورد و رفتار ماست که باعث خوشبختی در ازدواج می‌شود. همان‌طور که هریت لرنر گفته است تفاوت ها نه ما را تهدید می کنند و نه باعث جدایی ما می شوند، بلکه تفاوت ها و اختلاف نظرها ما را آگاه و توانا می کنند و به ازدواج ما انرژی می‌بخشند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:37 عصر     |     () نظر

ارنج بندی کلی موزیک و همچنین شعر یا ترانه سرا احسان احمدی میکس و مستر نیز فواد فرهنگی دوست داشتنی

Mosafer Khoone Kamran Molaei

آهنگ جدید و متفاوت مسافر خونه از کامران مولایی به صورت مستقیم و با پخش انلاین در ای وان موزیک

دق کن از اول تا آخر زندگیت درده دق کن اگه دنبالشی اوضات برگرده


دق کن امیدی نیست دنیا خیلی نامرده حتی خدا هم بی کس و تنها ولت کرده
دنیای من دنیای شادی نیست غمگینی حالم ارادی نیست
میخواستم خودم برم دیدم حتی به مرگم اعتمادی نیست
دنیا دل آزاره آشفته بازاره از این مسافرخونه بیزارم
اصلا جهنمه تبعیدگاهمه لعنت به این حالی که من دارم
جنس دل دنیا از آهن و سنگه کارش لگد زدن به گلبرگه
آروم قلب من یه روز تموم میشه خوشحال باش اینجا تهش مرگه
فحش به فکرای سرم به هر نفس میکشم فحش به زندگی میدم شاید که آروم بشم
هرچی که میگن آدما فقط نگاشون میکنم تنهاییامو تو خودم با گریه درمون میکنم
دنیا دل آزاره آشفته بازاره از این مسافرخونه بیزارم
اصلا جهنمه تبعیدگاهمه لعنت به این حالی که من دارم
جنس دل دنیا از آهن و سنگه کارش لگد زدن به گلبرگه
آروم قلب من یه روز تموم میشه خوشحال باش اینجا تهش مرگه
مگه میشه کسی با موسیقی هایی که کامران قبلا بیرون داده خاطره نداشته باشه اینم یکی از اون هایی خواهد شد که حتما خیلی ها باهاش خاطره میسازند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط ساناز کریمی 98/9/22:: 2:35 عصر     |     () نظر
   1   2      >